دستگاه تصفیه آب خانگی امروزه شاید جزو لوازمی باشد که در هر خانه ای لازم است. آب شهری به دلیل کیفیت نه چندان مناسب ممکن است برای بدن انسان به خصوص کودکان آسیب‌هایی را داشته باشد.

آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌ها به دلیل اینکه کیفیت تا اندازه ای که برای بدن انسان ضرر جدی نداشته باشد تصفیه میشود، کیفیت کافی و مطلوب را ندارد. زیرا همچنان دارای مقداری آلاینده می‌باشد. آلاینده‌هایی مثل فلزات سنگین، مواد شیمیایی مضر، نمک‌ها و ... در آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های شهری وجود دارد.

در این مطلب به مهم‌ترین دلایلی که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند برای شما مفید باشد، و خرید آن جزو خرید‌های ضروری هر منزلی است، اشاره میکنیم.

1. دستگاه تصفیه آب خانگی ذرات ناخواسته را از آب حذف میکند

سرب، آفت کش‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و بسیاری دیگر از ترکیبات و مواد فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی، از راه‌های مختلف به منبع آب راه پیدا می‌کنند. حذف همه ذراتی که آب را آلوده میکنند، عملاً غیرممکن است، بنابراین مقامات دولتی آب تعیین می‌کنند که چه مقدار از یک ماده خاص برای آب قابل قبول است.

در صورتی که به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازید، میتوانید این آلاینده‌های موجود در آب را کنترل کنید و حتی به تنظیم میزان املاحی که میخواهید در آب آشامیدنی شما موجود باشد، بپردازید.

 

2. آب تصفیه شده از سلامتی شما محافظت میکند

در اواخر قرن دوم میلادی به دلیل به وجود آمدن بیماری‌های واگیر، و مشخص شدن این موضوع که آب میتواند انتقال دهنده این بیماری‌ها شود، همه کشور‌ها به فکر تصفیه کردن آب افتادند. نوشیدن آب حاوی باکتری و ویروس میتواند منجر به ایجاد مشکلات جدی در سلامت بدن انسان شود.

دستگاه‌های تصفیه آب معمولا از سیستم اسمز معکوس برای فرآیند تصفیه کردن آب بهره میبرند. فیلتر ممبران مهم‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب از نوع اسمز معکوس به شمار میرود. این فیلتر‌ها دارای منافذی درون خود هستند. اندازه این منافذ به اندازه ای کوچک است که میتواند ویروس و باکتری‌های موجود در آب را متوقف کند.

علاوه بر این، سیستم اسمز معکوس و فیلتر ممبران موجود در آن آلودگی‌های شیمیایی رایج مانند سدیم، کلرید، مس و سرب را نیز میتواند حذف می‌کند.

3. دستگاه تصفیه آب بو و طعم آب را بهبود میبخشد

آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های بزرگ شهر، امکان دارد دارای طعم بد و بوی زننده ای باشد. کلر دلیل اصلی طعم بد آب است. این ماده شیمیایی به عنوان محبوب‌ترین ضد عفونی کننده به آب افزوده میشود اما تاثیر نا مناسبی بر روی طعم آب میگذارد. در حالی که هیدروژن سولفید را میتوان به عنوان اصلی‌ترین دلیل بوی بد آب معرفی کرد. این ماده به آب بویی مانند تخم مرغ گندیده غالب میکند.

دستگاه تصفیه آب خانگی نه تنها میتواند آلاینده‌های موجود درون آب را حذف کند و به سلامت بدن کمک کند، بلکه طعم، بو و ظاهر بصری آب آشامیدنی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

4. دسترسی به آب سالم و تصفیه شده در همه زمان‌ها

80 درصد بدن انسان‌ها از آب تشکیل شده است. بنابراین آب به عنوان اصلی‌ترین ماده موجود، عملکرد بدن را در دست دارد. دستگاه‌های آب تصفیه کن این اطمینان را به ما میدهند که آبی که به بدن ما وارد میشود، عاری از هرگونه مواد مضر، باکتری و ناخالصی باشد. مزیت استفاده از آب تصفیه شده این است که در هر زمان که بخواهید آب سالم و بدون هر گونه مواد مضر در اختیار شما قرار دارد.

 

حالا که با اهمیت دستگاه تصفیه آب و دلایلی که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را امری ضروری میکند آشنا شدیم، به آشنایی با دستگاه تصفیه آب و فاکتور‌های تاثیر گذار در قیمت آن میپردازیم. قطعا در این متن نمیتوان به طور کامل بررسی‌های لازم را انجام داد. شرکت پاکاب گستر در سایت دیجی پاکاب به طور کامل به این موضوعات پرداخته و توضیحات کامل‌تری را ارائه کرده است.